رمل های روان

روز نوشت های یک فروند دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی و پژوهشگر تاریخ انقلاب

رمل های روان

روز نوشت های یک فروند دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی و پژوهشگر تاریخ انقلاب

مست بوی رمل های فکه و مشغول تحصیل در مقطع ارشد روانشناسی بالینی. خیره به علم همیشه افراشته ی عاشورا و دلداده ی مرام عباس بن علی از طرفی و امید به تولید علم روانشناسی اسلامی از طرف دیگر مرا به اینجا کشانده است. علاوه بر این مشغول مطالعات تاریخ انقلاب و جنگ هم هستم. ربط این دو را هم خدا میداند!
این جا با هم قرار است چند کلمه روانشناسی و تاریخ جنگ استشمام کنیم!

کلمات کلیدی

نکات ضروری آداب معاشرت!

دوشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۱۴ ب.ظ

🔴🔴🔴این نکات را حتما در "آداب و معاشرت" رعایت کنیم❗️


🔔توجه داشته باشید که چه جملاتی را می گویید به طور مثال اگر بگویید «شما را دعوت می‌کنم» یعنی هزینه را شما پرداخت می‌کنید. اگر بگویید «بیا بریم رستوران» یعنی هر کس باید هزینه مربوط به خود را پرداخت کند.

🔔حتی اگر با کسی خیلی صمیمی هم هستید سرزده به دیدارش نروید، از همین رو بهتر است که قبل از رفتن با دادن یک پیام وی را از رفتنتان مطلع سازید.

🔔هیچ وقت در فضاهای عمومی زمانی که با کسی قرار دارید موبایلتان را روی میز نگذارید چرا که این کار نشان می دهد موبایل نقش مهم و اساسی را در زندگی شما ایفا می کند، و به محض این که شما زمان خالی پیدا کنید به سراغ آن می روید و اینستاگرام یا تلگرامتان را چک می کنید.

🔔توجه داشته باشید که کمک کردن به خانم یا نامزدتان کار بسیار پسندیده و شایسته ای است اما این که در فضای عمومی شما بخواهید کیف همسران را حمل کنید اصلا کار شایسته ای نیست و نشان دهنده ضعف خانم ها هم در برخی موارد می باشد.

🔔اگر در کنار دوستی در حال قدم زدن هستید و او به کسی که نمی ‌شناسید سلام کند، شما نیز باید به او سلام کنید.

🔔حتما هنگام غذا خوردن سعی کنیم که صدایی از دهانمان خارج نشود و همینطور زیاد صدای قاشق و چنگال را در نیاوریم و آن ها را بشقابمان نکوبیم.


🔔کفش هایتان را همیشه واکس بزنید یا اگر واکسی نیست آن ها را تمیز کنید چرا که کفش نقش مهمی در ظاهر و تیپ شما دارد.

🔔از حرف ‌های بی‌معنی و غیرضروری پشت تلفن پرهیز کنید. اگر نیاز دارید با کسی گفت‌ و گو کنید، بهتر است با او قرار ملاقات حضوری بگذارید.

🔔نیازی نیست که حتما زمانی که با شما با صدای بلند صحبت می شود شما هم تلافی کنید، گاهی لازم است که با یک لبخند صحنه را ترک کنید.

🔔در کنار همسر یا نامزدتان به موازات او حرکت کنید. جلو یا عقب رفتن یکی از دو نفر تصویر درستی از زوج‌ها در نگاه دیگران ایجاد نمی‌کند. کنار هم راه رفتن نشانه هم‌شانی، تعادل در رابطه، تساوی و … است.

🔔همیشه در زمان هایی که باران می بارد مراقب عابران پیاده باشید تا روی آن ها آب نپاشید.

🔔به هیچ وجه نیازی نیست که راجع به زندگی افراد بخواهیم کنجکاوی بیش از حد داشته باشیم، از جمله ی این موضوعات نیز عبارت از میزان حقوق یا ثروت، مسائل خانوادگی، مشکلات پزشکی، ماجراهای عاشقانه، سن، مذهب و … هستند.

🔔وقتی در سینما، تئاتر و سالن کنسرت، می‌خواهید وارد صندلی خود در ردیفی مشخص شوید، بهتر است حواس ‌تان به افراد نشسته باشد. در این حالت بهتر است ابتدا مردان وارد شده تا شرایط را برای حضور راحت ‌تر زنان فراهم کنند.


🔔از خوردن خوراکی های صدا در سینمای به شدت خودداری کنید، چرا که افراد می خواهند دو ساعت فیلم را در فضایی که مخصوص آن است ببنید و این کار باعث می شود تمرکز افراد بهم بخورد و فیلم هیج تاثیری روی ببیننده نگذارد.

🔔آقایون توجه داشته باشند! به هیچ نباید بدون اجازه خانم ها با آنها تماس فیزیکی برقرار کنند، این موضوع هیچ ارتباطی به احکام و اصول اسلامی ندارد و یک رفتار فرهنگی است.به هیچ دست خانم را بدون اجازه نگیرید یا مثلا به پشت اون نزنید این کارها بسیار زننده هستند.

🔔اگر کسی شما را با حالتی غیرمودبانه صدا زد (به طور مثال: هی تو)، نباید پاسخ او را بدهید. شما باید نمونه‌ ای از فردی با آداب معاشرت مناسب باشید که رفتار اجتماعی مودبانه و محترمانه دارد.

🔔تعادل را در استفاده از عطر و ادکلن رعایت کنید و آنچنان عطر نزنید که باعث اذیت دیگران شود.

🔔نکته مهمی دیگری که لازم بگوییم در مطلب آداب و معاشرت این است که از کشیدن سیگار در محیط های سربسته واقعا خودداری کنید چرا که نه تنها باعث اذیت دیگران می شود بلکه شخصیت و چهره ی شما هم ممکن است در آن جمع به دلیل عدم رعایت حقوق دیگران خراب شود و شما را فردی خودخواه بدانند.


🔔فرقی نمی‌کند چه کسی هستید، مدیر یک کمپانی، استاد دانشگاه، یک زن سالخورده یا یک دانشجو،وقتی وارد فضایی می ‌شوید شما باید به دیگران سلام کنید.

🔔به حریم مکاتبات و چیزهایی که به صورت مکتوب بین دیگران رد و بدل می‌شود، احترام بگذارید. والدین نباید نامه‌های فرزندان خود را بخوانند. والدین باید به یکدیگر احترام بگذارند. گشتن جیب‌های طرف مقابل برای پیدا کردن یادداشت‌های عاشقانه، نامه یا چیزهای دیگر نهایت بی‌ادبی است.

🔔پس از این که بابت موضوعی عذرخواهی کردید دیگر آن موضوع را ادامه ندهید.

🔔از بلند حرف زدن و خندیدن و همچنین زل زدن به دیگران دوری کنید. زل زدن به دیگران توهین‌آمیز است.

🔔توجه داشته باشید که حتما نباید بابت کاری که یک فرد غریبه برای شما انجام می دهد از وی تشکر کنید، بلکه اگر فرزند، همسر و خویشاوند شما هم کاری برایتان انجام داد حتما از وی قدردانی نمایید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۸
سید محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی