رمل های روان

روز نوشت های یک فروند دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی و پژوهشگر تاریخ انقلاب

رمل های روان

روز نوشت های یک فروند دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی و پژوهشگر تاریخ انقلاب

مست بوی رمل های فکه و مشغول تحصیل در مقطع ارشد روانشناسی بالینی. خیره به علم همیشه افراشته ی عاشورا و دلداده ی مرام عباس بن علی از طرفی و امید به تولید علم روانشناسی اسلامی از طرف دیگر مرا به اینجا کشانده است. علاوه بر این مشغول مطالعات تاریخ انقلاب و جنگ هم هستم. ربط این دو را هم خدا میداند!
این جا با هم قرار است چند کلمه روانشناسی و تاریخ جنگ استشمام کنیم!

کلمات کلیدی

دیکتاتور نباشیم!

دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۲۳ ق.ظ

✅دیکتاتور خانه ی خود نباشیم!


خیلی وقت ها فکر می‌کنیم دیکتاتور ها فقط در عرصه ی زندگی اجتماعی و سیاسی ما حضور دارند، در حالی دیکتاتوری یک روحیه است که ممکن است در خانه، محل کار، مدرسه و هر جای دیگه خود را نشان دهد.

کلماتی که با دیکتاتور تداعی می‌شود احتمالا شامل مواردی چون:زور گویی، عدم ازادی، عدم قدرت تصمیم گیری، بی ارادگی، وارسی بیش از حد و.. .. میباشد.


مردی که مدام در حال گیر دادن به اعضای خانواده است  و یا در تصمیم گیری ها تنها به رای خود دقت می‌کند و در تصمیم های کلان زندگی هیچ کسی را مشارکت نمی‌دهد به صفت دیکتاتوری نزدیک است!



مادری که مدام در حال چک کردن و وارسی همسر و بچه ها ست به این صفت نزدیک است.


بزرگ تر هایی که خود را همه کاره ی زندگی زوج های جوان و یا نوه های خود هستند و اگر بر خلاف شان عمل شود، دنیا را به جهنم تبدیل می‌کنند، از دیکتاتور های خانه و کاشانه اند.



نیاز به تصمیم گیری، نیاز به آزادی، نیاز به توجه و دیده شدن در وجود همه ی انسان ها است، اگر این نیاز ها به جا برطرف نشوند، رضایت از زندگی در حد پایین خواهد بود,


دیکتاتور بودن در زندگی برای دیگر اعضای خانواده می‌تواند موجب مشکلات اساسی روانی و مسائل جدی بین زوجین شود. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۷
سید محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی