رمل های روان

روز نوشت های یک فروند دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی و پژوهشگر تاریخ انقلاب

رمل های روان

روز نوشت های یک فروند دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی و پژوهشگر تاریخ انقلاب

مست بوی رمل های فکه و مشغول تحصیل در مقطع ارشد روانشناسی بالینی. خیره به علم همیشه افراشته ی عاشورا و دلداده ی مرام عباس بن علی از طرفی و امید به تولید علم روانشناسی اسلامی از طرف دیگر مرا به اینجا کشانده است. علاوه بر این مشغول مطالعات تاریخ انقلاب و جنگ هم هستم. ربط این دو را هم خدا میداند!
این جا با هم قرار است چند کلمه روانشناسی و تاریخ جنگ استشمام کنیم!

کلمات کلیدی

دکتر  سید علی مرعشی 


چرا دیه زنان نصف مردان است!؟

اینکه دیه زنان نصف مردان است باز بخاطر آنست که خسارت اقتصادی ناشی از قتل یک.مرد برای خانواده او معمولا بیش از قتل یک زن است و دیه جبران.نسبی خسارت اقتصادی ناشی از قتل است نه خونبها! زیرا خونبها کلمه ای فارسی است که اشتباها در ترجمه کلمه دیه بکار رفته است. 


در واقع دیه مرد مقتول را که بیشتر است به خود او نمی دهند بلکه به خانواده اش میدهند که وقتی دوبرابر باشد در واقع سهم مالی زن بیشتر شده و همچنین دیه زن را که کمتر است به خود او نمی دهند بلکه به خانواده اش میدهند و بنابراین مرد سهم مالی کمتری خواهد داشت. همه اینها برای حمایت مالی از زن است.



می گویند شخصی به دوستش گفت من خواب دیدم قیامت شده و من و تو را حاضر کردند. سپس من را در چاه لجن و تو را در چاه عسل فرو بردند. دوستش خوشحال شد و گفت دیدی من وضعم بهتر است؟ اولی گفت حالا بقیه اش را گوش کن. ما دو تا را از چاه ها بیرون آوردند و گفتند حالا همدیگر را لیس بزنید.


این است حکایت تفاوت دیه و ارث مرد و زن.


و اینست شاهکار خدا که احکامی داده که مردان بدون آنکه احساس ظلم کنند و اعتراض کنند به سهم.مالی بیشتر برای زنان راضی هستند و جیکشان هم در نمی آید. 


در حالیکه زنان قبل از اسلام ارث که نمی بردند هیچ، خودشان هم به عنوان دیه رد و بدل می شدند و یا جزو ارثیه بودند و قرنها مردان به این وضع خو کرده بودند. 


ببینید چطور اسلام حکیمانه کار کرده است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۶
سید محمد

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی